Logo 200Logo 200Logo 200Logo 200
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Vizyonumuz Misyonumuz
  • Faaliyetler
  • Ziyaretler
  • Haberler
  • Projeler
  • Galeri
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İletişim
✕
  • Ana Sayfa
  • Haber
  • Avrupa PISA Araştırma Sonuçlarını Tartışıyor
Araştırma: Gençlerin Cep Telefonu Bağımlılığı Oranı Oldukça Yüksek
1 Aralık 2019
Ziyaret | İzmir Valiliği
5 Aralık 2019

Avrupa PISA Araştırma Sonuçlarını Tartışıyor

OECD salı günü son PISA araştırmasının sonuçlarını yayınladı. Bu kez araştırmada 79 ülke ile ilgili veriler yer alıyor. En korkunç sonuç: 15 yaşındakilerin dörtte biri basit metinleri bile anlayamıyor ve yorumlayamıyor. Bunun ana nedeni dijital medya mı? Ülkelere özgün faktörlerin rolü nedir?

Eurotopics sitesi Avrupa medyasında yer alan PISA araştırma sonuçlarını değerlendiren yorumları derledi:

AVVENIRE (İtalya)

Daha çok, ama daha yüzeysel okuyoruz

Avvenire, “Söz dağları arasında okuma yazmayı öğrenemiyoruz.” diyor:

“Okuma ve özellikle de okuduğunu anlama konusu hepimizi ilgilendiriyor. Biz yetişkinleri de. Dijital yolla çok sayıda kısa metin (kısa mesaj, e-postalar ve otomatik bildirimler) okuma, noktalama işaretleri olmadan ama emoji ve kısaltmalarla dolup taşan haberler yazma -hatta konuşma tanıma uygulamalarıyla doğrudan bilgisayara yazdırma- eğilimimiz nedeniyle okuma yazmayı unutuyoruz.”

“… Tam bir çelişki yaşanıyor: Öylesine yoğun bir uyaran bombardımanına maruz kalıyoruz ki, günde binlerce sözcük tüketiyoruz. Kimi dilbilimciye göre bunların sayısı, eskiye kıyasla çok daha fazla. Gençlerin de günümüzde, 20 ya da 50 yıl önceye göre daha çok okuduğu tahmin ediliyor. Ama modern okumanın ortalama kalitesi düşük, beynimiz yüzeyde kalıyor.”

DIE WELT (Almanya)

Önemli olan; ilkokullar

Almanya’da 15 yaş grubundaki çocukların beşte birinin basit metinleri okumaktan aciz olması, Die Welt gazetesine göre son derece kaygı verici:

“Okuma becerisi çocuğa ilkokulda kazandırılır. 15 yaşında hâlâ okuyamayan, dokuzunda da okuyamıyordur. Almanya’da eyaletlerin birçoğu hâlâ erken yaşta yabancı dil eğitimi verme lüksünü yaşıyor. … Erken dönemde İngilizce öğrenmek anlamsız. Bu ders saatlerinin vakit kaybetmeden ilave Almanca dersi için kullanılması gerekiyor.”

“… Adil olmak eğitim şekliyle değil, olabilecek en iyi eğitim imkânıyla sağlanır. Bu nedenle tüm dikkatimizi ilkokullara vermeliyiz. İlkokul öğretmenleri, tüm eğitimciler içinde en önemli görevi üstlenen kesim. İlkokulların en seçkin okullarımıza dönüşmesi gerekiyor.”

DE STANDAARD (Belçika)

Akıllı telefonlar sürekli dikkat dağıtıyor

Yapılan son PISA araştırmasında Belçikalı öğrenciler bir kez daha kötü sonuçlar aldı. Bunun sebebini dersliklerin dışında arayan De Standaard kaygılı:

“Ufkumuzu, okulda ve okulla ilgili olup bitenleri görecek şekilde genişletmeliyiz. Yirmi yıllık PISA sonuçlarına bakıldığında tüm toplumun tartışmasız şekilde değiştiğini görebiliriz. Sadece çeşitlilik değil, teknoloji nedeniyle de. Kafanızı nereye çevirirseniz çevirin, öğrencilerin dikkatini dağıtacak bir ekran olacaktır. Bu alanda değişiklik yaratacak fikirlere acilen ihtiyacımız olduğunun herkes farkında. Aksi hâlde tartışmalar sadece ideolojik açıdan tartışıldığıyla kalır. Öğretmenler her halükarda çözümün bir parçası olmalı. Onlara daha çok kulak vermek, yararlı olacaktır.”

DUMA (Bulgaristan)

Komünizm döneminde okullar daha iyiydi

Bulgaristan, PISA sonuçlarında 2015 yılına oranla gerileyip AB içinde son sıraya düştü. Duma, bundan komünizmin ardından eğitim sisteminin yenilenmesini sorumlu tutuyor:

“Bundan üç yıl önce, 15 yaşındaki gençlerin yüzde 41,5’inin okuduklarını anlamadıklarını ve mantıklı düşünce dizgelerini kağıda dökemediklerini öğrendiğimizde şoka uğramıştık. Şimdiyse oran yüzde 47’ye çıktı!”

“… Komünist rejim sonrası demokratlar ‘eski eğitim sistemini’ yenilemeden önce, Bulgar öğrenciler dünyanın ilk beşinde yer alırdı. Şimdiyse AB’nin son beşinde ve dünya ortalamasının epey altındayız. 1990 yılında Bulgaristan için gerekli ekonomik reformları geliştiren ekonomistler Richard Rahn ve Ronald Utt, daha o zamanlar eğitim sistemimize, Avrupa’da örnek olduğunu söyleyerek dokunmamamızı salık vermişti. Şimdiyse Amerikalılar gelip, eğitim sisteminiz çok kötü diyor.”

Paylaş

İlgili Haberler

28 Haziran 2021

Afrika’da Yaşayan 1,2 Milyar Kişi Risk Altında


Devamını Oku
23 Haziran 2021

Ebeveynler Tarafından Yapılan 5 Büyük Hata


Devamını Oku
15 Haziran 2021

‘Geçmişten Bugüne Kudüs 360 Dijital Gösterimi’ Açıldı


Devamını Oku
3 Haziran 2021

Çocuklarda 3T Gerçekten de Zararlı mı?


Devamını Oku

Ara

✕

Vizyonumuz

Maddi ve manevi değerlerine sahip çıkan, ulusal ve uluslararası düzeyde başarılarıyla söz sahibi bir sivil toplum kuruluşu olmak.

Sosyal Medya Hesaplarımız

| ilyaorgtr

Hızlı Ulaşım

  • Giriş
  • Yazı beslemesi
  • Yorum beslemesi
  • WordPress.org

 İletişim Bilgileri

  • Orhan Şaik Gökyay Cad. No: 66
       Karşıyaka/İzmir

  • F485+2M Karşıyaka, İzmir

  • +90 232 --- ----

  •  info@ilya.org.tr

Web Sitemizde Arayınız

✕

Sosyal Medya Hesaplarımız

 ilyaorgtr
֎ 2023 | İzmir İlim Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Derneği | Tüm hakları saklıdır.
֎ Derneğimiz İDSB üyesidir.
✕

Giriş Yap

Parolanızı mı unuttunuz?

Hesap oluştur?