Çocukları Dijital Cihazlara Bağımlı Yapmayın
4 Ağustos 2020Dinî Liderlerden Doğu Türkistan Çağrısı
10 Ağustos 2020Tatilde Öğrenciler Eğitimden Kopmamalı
Gerek öğrenciler gerekse öğretmenler tatil sürecinde yeni bir döneme kapı araladı. Bu dönemde davranış kalıpları ve bireysel ilişkiler de yeniden şekillenebiliyor.
Pandemi süreci gerek öğrencileri gerekse öğretmenleri yeterince gerdi. Uzun ve yoğun bir okul döneminin ardından gelen yaz tatili de bitmek üzere. Yaz tatili; öğrenciler, aileler ve öğretmenler için uzun soluklu bir dinlenme fırsatı sağlıyor. Birçok öğrenci bu fırsatı okuldan ve okulla ilgili bütün uyaranlardan uzak durmak için kullanmayı tercih ediyor ki bu da oldukça doğal. Öğretmenler için ise yaz tatilinin iki yönü var.
Yaz tatillerinde mutlaka öğrenilen bilgilerin/ kazanılan becerilerin bir kısmı tamamen unutulur, bir kısmı ise aktif olarak kullanılmadıkları için gerilere itilir.
Öğretmen öğrenci ilişkilerinde kritik noktalar
Yaz tatillerini verimli ve keyifli geçirmenin sorumluluğu öncelikle aileye aittir. Öğretmenin rolü ise aslında daha kritik bir önem taşır; aileyi doğru şekilde yönlendirmek ve bilgilendirmek. Özellikle ilköğretim kademesindeki öğretmenler, öğrencileri ve aileleri ile daha fazla paylaşımda bulunma fırsatına sahiptirler. Öğretmen, çocuğun bilgi ve beceri birikimleriyle ilgili profesyonel bir gözleme ve değerlendirmeye sahiptir. Bu nedenle aileyi çocuklarının olumlu ve gelişmesi gereken yönleri ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirmeyi en etkin şekilde yapabilecek tek kişidir.
İletişimin kalitesi önemli
Öncelikle öğretmen, öğrenci ve aile arasındaki iletişimin kalitesi oldukça önemlidir. Okul ve aile iş birliği, çocuğun eğitim ve öğretim kalitesini artıracak en önemli etkendir. Öğretmenin mesleki sınırlar içinde her öğrenciyi ayrı birey olarak görmesi, onların bireysel farklılıklarının ve ihtiyaçlarının farkında olması öğretmen ile öğrenci arasındaki sağlıklı bir güven ilişkisinin kurulması için yeterlidir. Tabii ki de okul sistemi içerisinde öğretmenin her çocukla bire bir ilgilenebilmesi, her ayrıntıyı takip etmesi mümkün değildir. Ancak çocuğun bireysel özelliklerinin farkında olması, aile ile iletişimde olarak, ev ile ilgili temel bilgilere sahip olması öğretmenin öğrencisi ile etkili bir iletişim kurabilmesi için gereklidir.