Logo 200Logo 200Logo 200Logo 200
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Vizyonumuz Misyonumuz
  • Faaliyetler
  • Ziyaretler
  • Haberler
  • Projeler
  • Galeri
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İletişim
✕
  • Ana Sayfa
  • Haber
  • Tatilde Öğrenciler Eğitimden Kopmamalı
Çocukları Dijital Cihazlara Bağımlı Yapmayın
4 Ağustos 2020
Dinî Liderlerden Doğu Türkistan Çağrısı
10 Ağustos 2020

Tatilde Öğrenciler Eğitimden Kopmamalı

Gerek öğrenciler gerekse öğretmenler tatil sürecinde yeni bir döneme kapı araladı. Bu dönemde davranış kalıpları ve bireysel ilişkiler de yeniden şekillenebiliyor.

Pandemi süreci gerek öğrencileri gerekse öğretmenleri yeterince gerdi. Uzun ve yoğun bir okul döneminin ardından gelen yaz tatili de bitmek üzere. Yaz tatili; öğrenciler, aileler ve öğretmenler için uzun soluklu bir dinlenme fırsatı sağlıyor. Birçok öğrenci bu fırsatı okuldan ve okulla ilgili bütün uyaranlardan uzak durmak için kullanmayı tercih ediyor ki bu da oldukça doğal. Öğretmenler için ise yaz tatilinin iki yönü var.

Yaz tatillerinde mutlaka öğrenilen bilgilerin/ kazanılan becerilerin bir kısmı tamamen unutulur, bir kısmı ise aktif olarak kullanılmadıkları için gerilere itilir.

Öğretmen öğrenci ilişkilerinde kritik noktalar

Yaz tatillerini verimli ve keyifli geçirmenin sorumluluğu öncelikle aileye aittir. Öğretmenin rolü ise aslında daha kritik bir önem taşır; aileyi doğru şekilde yönlendirmek ve bilgilendirmek. Özellikle ilköğretim kademesindeki öğretmenler, öğrencileri ve aileleri ile daha fazla paylaşımda bulunma fırsatına sahiptirler. Öğretmen, çocuğun bilgi ve beceri birikimleriyle ilgili profesyonel bir gözleme ve değerlendirmeye sahiptir. Bu nedenle aileyi çocuklarının olumlu ve gelişmesi gereken yönleri ile ilgili bilgilendirme ve yönlendirmeyi en etkin şekilde yapabilecek tek kişidir.

İletişimin kalitesi önemli

Öncelikle öğretmen, öğrenci ve aile arasındaki iletişimin kalitesi oldukça önemlidir. Okul ve aile iş birliği, çocuğun eğitim ve öğretim kalitesini artıracak en önemli etkendir. Öğretmenin mesleki sınırlar içinde her öğrenciyi ayrı birey olarak görmesi, onların bireysel farklılıklarının ve ihtiyaçlarının farkında olması öğretmen ile öğrenci arasındaki sağlıklı bir güven ilişkisinin kurulması için yeterlidir. Tabii ki de okul sistemi içerisinde öğretmenin her çocukla bire bir ilgilenebilmesi, her ayrıntıyı takip etmesi mümkün değildir. Ancak çocuğun bireysel özelliklerinin farkında olması, aile ile iletişimde olarak, ev ile ilgili temel bilgilere sahip olması öğretmenin öğrencisi ile etkili bir iletişim kurabilmesi için gereklidir.

Paylaş

İlgili Haberler

28 Haziran 2021

Afrika’da Yaşayan 1,2 Milyar Kişi Risk Altında


Devamını Oku
23 Haziran 2021

Ebeveynler Tarafından Yapılan 5 Büyük Hata


Devamını Oku
15 Haziran 2021

‘Geçmişten Bugüne Kudüs 360 Dijital Gösterimi’ Açıldı


Devamını Oku
3 Haziran 2021

Çocuklarda 3T Gerçekten de Zararlı mı?


Devamını Oku

Ara

✕

Vizyonumuz

Maddi ve manevi değerlerine sahip çıkan, ulusal ve uluslararası düzeyde başarılarıyla söz sahibi bir sivil toplum kuruluşu olmak.

Sosyal Medya Hesaplarımız

| ilyaorgtr

Hızlı Ulaşım

  • Giriş
  • Yazı beslemesi
  • Yorum beslemesi
  • WordPress.org

 İletişim Bilgileri

  • Orhan Şaik Gökyay Cad. No: 66
       Karşıyaka/İzmir

  • F485+2M Karşıyaka, İzmir

  • +90 232 --- ----

  •  info@ilya.org.tr

Web Sitemizde Arayınız

✕

Sosyal Medya Hesaplarımız

 ilyaorgtr
֎ 2023 | İzmir İlim Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Derneği | Tüm hakları saklıdır.
֎ Derneğimiz İDSB üyesidir.
✕

Giriş Yap

Parolanızı mı unuttunuz?

Hesap oluştur?