Logo 200Logo 200Logo 200Logo 200
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Vizyonumuz Misyonumuz
  • Faaliyetler
  • Ziyaretler
  • Haberler
  • Projeler
  • Galeri
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İletişim
✕
  • Ana Sayfa
  • Haber
  • PISA Direktörü: Çocuklara Kodlama Öğretmek Vakit Kaybı
Dünya Müslüman Âlimler Birliği’nden Mısır’daki idamlara tepki
25 Şubat 2019
Sigara Haramdır – 2
28 Şubat 2019

PISA Direktörü: Çocuklara Kodlama Öğretmek Vakit Kaybı

Geçtiğimiz aylarda sektörün ileri gelenleri tarafından, çocukların kodlama öğrenmesi yönünde tavsiyeler gelmişti. Şimdi de PISA direktörü tarafından tersi yönde bir telkin geldi.

Teknolojinin ve yazılımların hazırlanış sürecinin ciddi bir evrim geçirme sürecine girdiği günleri yaşıyoruz. Bu anlamda daha otomatize olmuş bir yazılım sistemine geçiliyorken, kodlama öğrenmenin ve çocuklara öğretmenin ne kadar önemli olup olmadığı da tartışma konusu olmaya başladı.

OECD’nin (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü) eğitim direktörü Andreas Schleicher, yakın gelecekte kodlama bilgisinin hiçbir işe yaramayacağını ve çocukların bu eğitimlerle meşgul edilmesini gereksiz bulduğunu açıkladı. Schleicher’a göre, kodlama eğitimi çocuklar için sadece bir vakit kaybından ibaret.

İşte Schleicher’in açıklamaları:

“Bir bakıma, kodlama günümüzde kullanılan bir teknikten ibaret ve bu aracı eğitime dâhil etmenin kötü bir hata olacağını düşünüyorum. Şu anda üç yaşındaki çocuklara kodlama öğretiliyor; ancak mezun olduklarında size ‘Kodlama neydi acaba?’ diye soracaklar. Yakın zamanda işe yaramaz bir beceri hâline gelmiş olacak. Aynı ikileme düşeceğiz. Bu tür şeyler hakkında daha iyi bir denge kurmamız gerektiğini düşünüyorum. Bugüne özel bir tekniği öğretmek yerine veri bilimi ya da sayısal düşünmeyi öğretmeyi tercih ederim.
Trigonometri bu duruma güzel bir örnek. Bir matematikçiye trigonometrinin matematiğin temeli olup olmadığınız sorduğunuzda size, ‘Hayır, sadece özel bir uygulama’ cevabını verir. Yani, uzun süre müfredatta kalmasının tek sebebi tarihsel bağlamda bir yerinin olması. Önemli olan, daha az konuyu daha derinlemesine öğretmek. Eğitim başarısının temelinde yatan şey budur.”


Paylaş

İlgili Haberler

28 Haziran 2021

Afrika’da Yaşayan 1,2 Milyar Kişi Risk Altında


Devamını Oku
23 Haziran 2021

Ebeveynler Tarafından Yapılan 5 Büyük Hata


Devamını Oku
15 Haziran 2021

‘Geçmişten Bugüne Kudüs 360 Dijital Gösterimi’ Açıldı


Devamını Oku
3 Haziran 2021

Çocuklarda 3T Gerçekten de Zararlı mı?


Devamını Oku

Ara

✕

Son Yazılar

  • Video parametreleri (silmeyin, değiştirmeyin)
    1 Ocak 2023
  • Dernekleri kısıtlayacak yasalar mecliste kabul edildi
    26 Aralık 2022
  • Afrika’da Yaşayan 1,2 Milyar Kişi Risk Altında
    28 Haziran 2021
  • Ebeveynler Tarafından Yapılan 5 Büyük Hata
    23 Haziran 2021

Vizyonumuz

Maddi ve manevi değerlerine sahip çıkan, ulusal ve uluslararası düzeyde başarılarıyla söz sahibi bir sivil toplum kuruluşu olmak.

Sosyal Medya Hesaplarımız

| ilyaorgtr

Hızlı Ulaşım

  • Giriş
  • Yazı beslemesi
  • Yorum beslemesi
  • WordPress.org

 İletişim Bilgileri

  • Orhan Şaik Gökyay Cad. No: 66
       Karşıyaka/İzmir

  • F485+2M Karşıyaka, İzmir

  • +90 232 --- ----

  •  info@ilya.org.tr

 Hızlı Ulaşım

  • Hakkımızda
  • Faaliyetler
  • Projeler
  • Bağış
  • İletişim

Web Sitemizde Arayınız

✕

Sosyal Medya Hesaplarımız

 ilyaorgtr
© 2022 İzmir İlim Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Derneği. Tüm hakları saklıdır.
® Derneğimiz İDSB üyesidir.
✕

Giriş Yap

Parolanızı mı unuttunuz?

Hesap oluştur?